fairtrade 2019 fm rgb

MÄRGI TAGA ON INIMESED
Menüü
  • Avaleht
  • Ülevaade
  • Tooted
  • Õiglane kaubandus
  • Märgised
  • Sertifitseerimine
  • Kontakt

Mondo SM a2014 RGB veebi 200x200 v2

 

Filmid ja videod

Materjalid

Uuringud ja aruanded

Õiglane retseptiraamat

Õiglase kaubanduse linnad


Uudised

  • RAHVUSVAHELISEL ÕIGLASE KAUBANDUSE PÄEVAL 13.05.2023 JAGAME ESMAKORDSELT Fairtrade@Work TUNNUSTUST
  • EMADEPÄEVA, NAISTEPÄEVA JA SÕBRAPÄEVA ROOSIKIMBUD VÕIMESTAVAD ROOSE KASVATAVAID NAISI AAFRIKAS
  • Õiglase kaubanduse kuu tähistamine ETTEVÕTETES 2022
  • Õiglase kaubanduse kuu tähistamine ETTEVÕTETES 2023
  • Õiglase kaubanduse kuu VIKTORIIN 2022

ÕIGLASE KAUBANDUSE VALDKONNA PROJEKTID

Käimasolevad
2018-2021 toetab õiglase kaubanduse tegevusi Eestis Reilukauppa

2021-2022 Õiglane toidulaud: inimõiguste toetamine ja kliimamuutuse pidurdamine toidupoodide tarneahelates

Rahastaja: Aktiivsete Kodanike Fond (ACF)

  • Lõpetatud
  • 29 Euroopa vabaühenduse ühisprojekt „Supply Cha!nge“, et parandada töötingimusi toidupoekettide omatoodete toote- ja tarneahelas
  • Üleeuroopaline projekt „Make Fruit Fair!“, mille keskmes on troopilise puuvilja õiglane tootmine ja läbipaistev tarneahel
  • Baltimaade ühine õiglase kaubanduse alase teadlikkuse tõstmise projekt
  • Üleeuroopaline õiglase šokolaadi kampaania „Make Chocolate Fair“
  • Koostööprojekt Soome õiglase kaubanduse linnadega eetiliste põhimõtete ja nende rakendamise võimaluste tutvustamiseks avalike hangete läbiviijatele

Värske Chocolate Scorecard uuring tarbijate lemmik maiusetootjate kohta on avaldatud

Üksikasjad
14.04.2022

2022 aastal osalesid esmakordselt Chocolate Scorecard uuringus ka Soome ettevõte Fazer ja Norra kontsern Orkla (Kalev).
Kevadpühadeks sihitud uuring annab taas värviliste munadega ülevaate, millised maiuste tootjad on oma tegevuses vastutustundlikud ja millised keskkonda ning inimõigusi kahjustavad.

Loe edasi: Värske Chocolate Scorecard uuring tarbijate lemmik maiusetootjate kohta on avaldatud

Fairtrade märgistab esimese täiesti sirge banaani

Üksikasjad
01.04.2022

Õiglase kaubanduse organisatsiooni Fairtrade eesmärk on igasugused ringiga lahendused sirgeks väänata. Koos banaane importiva ettevõttega AgroFair ja Kolumbia banaaniistanduse Plàtano Recto töölistega töötati lõpuks välja ka täiesti sirge joonega banaan. Banaanid on tänasest saadaval kõigis Prisma kauplustes.

 

Loe edasi: Fairtrade märgistab esimese täiesti sirge banaani

2022 aasta veebruarist on Fairtrade organisatsioonis tööl eestlanna, kes vastutab Õiglase kaubanduse tegevuste eest just Eestis, Lätis ja Leedus.

Üksikasjad
09.03.2022

Esimest korda ajaloos

Rahvusvahelisse ja ülemaailmselt tuntuimasse ning usaldusväärseimasse õiglase kaubanduse organisatsiooni Fairtrade International kuuluv Fairtrade Finland (Reilu kauppa ry) vastutab selle eest, et Õiglase kaubanduse tooted oleks teada ja saadaval Soomes, Eestis, Lätis ja Leedus. Ka nimetatud riikide tootjate, kes soovivad Fairtrade sertifikaadiga toorainet kasutada, litsenseerimine ja tegevuste juhendamine ning toetamine on organisatsiooni väga oluline roll. Tehakse koostööd nii maaletoojate, edasimüüjate, jae- ja hulgikaubandusega, HoReCa sektoriga kui mõjuorganisatsioonidega ja panustatakse rahvusvahelistesse arengukoostööd puudutavatesse tegevustesse. Fairtrade Finland juhib lisaks ka Fairtrade Internationali inimõigustealast tööd. 

 Sel aastal loodi Fairtrade Finlandi juurde ametikoht, mis abistab Õiglase kaubanduse teadlikkust tõsta just Baltikumis. Juba praegu on Eestis, Lätis ja Leedus müügil üle 500 erineva Fairtrade märgisega toote nii puuviljade, lillede, kohvi, suhkru, kakao, tee, šokolaadi ja maiustuste, jäätiste, puuvilla, vürtside, kuivainete kui kosmeetika ja hügieenitarvete seas. Kindlasti aitab Õiglase kaubanduse levikule kaasa inimene, kes on Eestis kohal ja saab soove ning vajadusi kaardistada just kohalikku turgu arvestades.

Loe ajakirjanik Sanna Jäppineni Fairtrade Finlandi tarvis tehtud inglise keelset intervjuud Baltimaade Fairtrade kliendihaldur Jana Jesminiga:

Loe edasi: 2022 aasta veebruarist on Fairtrade organisatsioonis tööl eestlanna, kes vastutab Õiglase...

VÄRSKE UURING: EESTI TOIDUPOEKETTIDE TARNEAHELA VASTUTUSTUNDLIKKUS

Üksikasjad
15.02.2022

MTÜ Estwatch, koostöös MTÜ Mondoga, avaldas täna uuringu, milles selgub, et Eesti toidupoed arvestavad oma tarneahelates keskkonna ja inimõigustega praegu veel väga vähesel määral. 

Uuringust selgub, et seitsmest suuremast poeketist, kes moodustavad ligi 90% Eesti turust, on tarneahelate vastutustundlikkust puudutavad põhimõtted vaid Rimil, Selveril ja Prismal. Vähesel määral on ostuprotsessides arvestanud vastutustundlikkusega ka Coop ja Maxima. Kahel uuringusse hõlmatud väiksema turuosaga toidupoeketil - Grossi Toidukaubad ja Meie Toidukaubad - puuduvad tarneahelate vastutustundlikkusega seotud avalikud materjalid täielikult.

Loe edasi: VÄRSKE UURING: EESTI TOIDUPOEKETTIDE TARNEAHELA VASTUTUSTUNDLIKKUS

Uuring koolidele õiglase kaubanduse ja vastutustundliku tarbimise teadlikkusest

Üksikasjad
20.01.2022
Eesmärk:

Korraldades oma kooli 15–19 aastaste noorte seas uuringu, panustate õiglase kaubanduse ja vastutustundliku tarbimise teadlikkuse ja harjumuste kasvatamisse. Te saate teada oma õpilaste arvamuse ning teil avaneb võimalus kõrvutada enda andmeid nii teiste Eesti kui ka Läti ja Leedu koolidega.

Loe edasi: Uuring koolidele õiglase kaubanduse ja vastutustundliku tarbimise teadlikkusest

Lehekülg 3 / 23

  • Algus
  • Eelmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Järgmine
  • Lõpp
template-joomspirit.com
Back to top