Fairtrade sertifitseerimissüsteem tähistas tänavu oktoobris oma 20. aastapäeva

Mida toob aga tulevik, mis on selle põlvkonna kätes, kes on üles kasvanud koos õiglase kaubandusega?

Ühendkuningriigis on sirgunud "õiglase kaubanduse põlvkond" (Generation Fairtrade), mis kujutab endast tulevikus suurt hulka kodanikke ja tarbijaid, kelle jaoks on õiglane kaubanduse alati olemas olnud. Fairtrade märki kannavad nende paljud igapäevatooted nagu Cadbury Dairy Milk ja Nestle Kit Kat šokolaadid, Starbucks'i kohvijoogid ja Sainsbury teepakikesed ning paljud teised.

GlobeScan'i hiljutine uuring, mis viidi läbi Fairtrade Foundation tellimusel, leidis, et 97% Ühendkuningriigi 13-20 aastastest tunnevad Fairtrade märki ja 85% teavad selle tähendust.

Kuna neist teismelistest ja noortest täiskasvanutest saavad mõne aasta pärast leibkondade ostude üle otsustajad, suurendab see üldist nõudlust vastutustundlike toodete järele. Kolmveerand teismelistest sooviksid osta ja kasutada rohkem tooteid, mille puhul pole rikutud inimeste õigusi (77%) ega kahjustatud keskkonda (75%). Ligi kaks kolmandikku (62%) soovivad näha rohkem õiglase kaubanduse tooteid kodudes.

Kui küsida, millisena nad näevad õiglase kaubanduse tulevikku, on teismelised on ettevaatlikult optimistlik. Üle poole küsitletutest (55%) usub, et nõudlus õiglase kaubanduse toodete järele kasvab ja neid on tulevikus rohkem saada.

Allikad:
www.globescan.com/news-and-analysis/blog
www.globescan.com/news-and-analysis/press-releases/press-releases-2014