Fairtrade sertifitseerimissüsteem tähistas tänavu oktoobris oma 20. aastapäeva

Mida toob aga tulevik, mis on selle põlvkonna kätes, kes on üles kasvanud koos õiglase kaubandusega?

Ühendkuningriigis on sirgunud "õiglase kaubanduse põlvkond" (Generation Fairtrade), mis kujutab endast tulevikus suurt hulka kodanikke ja tarbijaid, kelle jaoks on õiglane kaubanduse alati olemas olnud. Fairtrade märki kannavad nende paljud igapäevatooted nagu Cadbury Dairy Milk ja Nestle Kit Kat šokolaadid, Starbucks'i kohvijoogid ja Sainsbury teepakikesed ning paljud teised.

Loe edasi: Fairtrade sertifitseerimissüsteem tähistas tänavu oktoobris oma 20. aastapäeva

Õiglase kaubanduse linnasid läbiv šokotuur jõuab Eestisse

Tänavusel õiglase kaubanduse nädalal saabub Eestisse üleeuroopalise kampaania Make Chocolate Fair! sõiduk, mis oma 10 000 km teekonnal teavitab inimesi šokolaaditootmise varjupooltest ja kutsub üles andma allkirju šokolaaditööstusele suunatud nõudmistele. Paljud läbitud linnadest kannavad õiglase kaubanduse linna tiitlit, mis omistatakse nendele omavalitsustele, kes soovivad oma avalike hangetega tagada kestlikku arengut ja edendada eetilist tarbimist. Esimesena Eestis pälvib õiglase kaubanduse omavalituse aunimetuse Hiiu vald.

Loe edasi: Õiglase kaubanduse linnasid läbiv šokotuur jõuab Eestisse

Õiglase kaubanduse nädalal algas lemmiktoote valimine

Õiglase kaubanduse toodete valik kauplustes on suur. Enamik õiglase kaubanduse tooteid on äratuntavad vastava märgi järgi. Enam levinud on Fairtrade märk, millega tähistatud tooteid müüakse 125 riigis. Fairtrade märki kannab üle 30 000 erineva toote.

Lisaks tuntuimale sertifitseerimissüsteemile on mitmeid muid õiglase ja vastutustundliku kaubanduse vorme ning algatusi. Sageli võib leida ökopoodidest tooteid, millel kirjes, et toode on valminud õiglase kaubanduse põhimõtetel või sisaldab sertifitseeritud tooraineid.

Eestis on müügil mitusada erinevat õiglase kaubanduse toodet. Näiteks erinevaid kohvisid ja teesid on kumbagi ligi sada.

Juncker ja Kelam ühes paadis

Eile Euroopa Komisjoni presidendiks nimetatud Jean-Claude Juncker on pika-aegne õiglase kaubanduse sõber. Juncker on esimene Euroopa Komisjoni president, kes on ühinenud õiglase kaubanduse manifestiga juba enne oma ametisse asumist.

Jean-Claude Juncker on õiglast kaubandust toetanud juba rohkem kui 20 aastat. Olles Luksemburgi peaminister oli tema valitsuskabinet üks esimesi, kes võttis kasutusele õiglase kaubanduse kohvi. „Me peame seda mõõdet juurutama Euroopa liidu kaubanduspoliitikatesse ja teiste tsoonide kaubanduslepetesse. Õiglane kaubandus on reaalne murekoht,“ sõnas Juncker.

Loe edasi: Juncker ja Kelam ühes paadis